Чи варто знімати клему з акумулятора на автівці?

Більшість автолюбителів не замислюючись залишає машини на парковці, просто заглушивши двигун. Наступного дня, або набагато пізніше, водії повертаються, заводять своїх «ластівок» і знову використовують. Деякі водії мають звичку знімати одну клему з акумулятора, залишаючи автомобіль надовго — наприклад, їдучи у відпустку або на час святкових вихідних. Інші роблять це щодня.

Сенс такої маніпуляції зрозумілий не всім, а досвідчені автолюбителі ведуть суперечки з цього приводу. Насправді, сенс знімати клему з акумулятора дійсно є, але далеко не завжди це потрібно робити. Розглянемо ситуації, коли корисно відгвинчувати гаєчку на клемі, а коли ні, а також те, для чого це взагалі робиться.

Процедура зняття однієї клеми з акумулятора не займає багато часу. Це повністю відключає автомобіль від живлення. Таким чином, ніякі системи в ньому до подальшого приєднання клеми не працюють.

Робиться це з кількома цілями. Найголовніша — економія енергії акумулятора. Завдяки зняттю однієї клеми, залишивши автомобіль надовго, ви не ризикуєте, що заряд буде втрачено через простій. Якщо автомобіль планується не заводити цілий місяць, то сенс у цьому дійсно є. Інакше акумулятор може просто сісти.

У деяких автомобілях знімати клему варто і тоді, коли ви залишаєте машину ненадовго. Наприклад, якщо є якась система, що безперебійно працює від акумулятора. Буває, що магнітола в авто працює не вимикаючись до кінця, а показуючи час, або інша подібна система створює «витік» заряду. Це робить навіть бортовий комп’ютер.

Нові та якісні акумулятори з цим чудово впораються, якщо авто експлуатується часто. А ось якщо спостерігаються проблеми із зарядом, електронікою або запуском автомобіля, то зняття клеми може стати справжнім порятунком.

Інша справа, що від’єднання клеми відключить і сигналізацію, або зробить скрутним закриття авто, якщо в ньому стоїть центральний замок. Звичайно, закрити автомобіль можна і вручну, а ось сигналізація залишається спірним питанням. З одного боку, її робота створює автомобілю додаткову безпеку. З іншого — сигналізація споживає чимало енергії.

З усіх наявних факторів випливає, що знімати одну клему з акумулятора справді корисно, якщо ви залишаєте машину надовго. Наприклад, взимку, якщо не використовуєте її. Це економить заряд.

Проте, коли залишаєте автомобіль усього на ніч, знімати клему і відключати живлення не обов’язково. Але якщо акумулятор схильний швидко сідати, то це може запобігти проблемам із запуском двигуна вранці.

Не варто забувати, що за всієї корисності цієї процедури, вимкнення сигналізації робить автомобіль менш захищеним (хоч і трохи ускладнює саме завдання викрадення, оскільки інші системи теж відключені). На небезпечних стоянках відключати сигналізацію ризиковано: буде краще втратити заряд, ніж втратити машину.

Таким чином, вимкнення клеми, безсумнівно, корисне, але робити це слід тільки тоді, коли автомобіль перебуває в безпечному місці: наприклад, у власному гаражі або на домашньому паркінгу.

Матеріал підготовлено київським автосервісом Дзигора Комплекс. З іншими матеріалами з обслуговування авто, а також з переліком послуг автосервісу можна ознайомитися на його сайті. https://zaryad.com.ua/

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Теги

Новости по теме