росія не може продати мільйони тонн дизпалива: воно застряло в танкерах, які дрейфують в океані-Bloomberg

Російські нафтові компанії мають проблеми з експортом дизельного палива, яке з лютого потрапило під європейське ембарго і «стелю цін» від країн G7.

Хоча знижки вже досягають третини від світових цін, російський дизель накопичується в танкерах, які дрейфують в океані в очікуванні покупців.

 Про це пише Bloomberg з посиланням на дані Kpler – компанії, що відстежує танкерні перевезення.

Світлина: DR

На 5 березня 4,4 млн барелів дизеля «застряли» в судах, перетворених на плавучі сховища.

За місяць обсяг нерозпроданого палива підскочив у чотири рази і досяг рекорду за весь час спостережень. Навіть у період пандемії, коли нафтова галузь переживала найсильнішу у своїй історії кризу надвиробництва, «зайвих» нафтопродуктів, що зберігалися у танкерах, було вдвічі менше.

росія продовжує відвантажувати дизель із портів, «знаючи, що прилаштувати його нікуди», каже Марк Вільямс, аналітик Wood Mackenzie.

За оцінкою Wood Mackenzie, починаючи з другого кварталу, російські НПЗ можуть скоротити переробку нафти на 1 млн барелів на добу. Експорт дизеля, який традиційно йшов на європейський ринок, зменшиться на третину – з 1,1 до 0,75 млн барелів на день.

Не допомагають навіть знижки: вартість російського дизеля з початку року впала на 35%. Хоча воно ще в листопаді коштувало нарівні з європейським, тепер продається з дисконтом $35 за барель.

Знайти попит в Азії, куди росія вже перенаправила нафту, виявилося непросто: Індія та Китай мають власну мережу НПЗ та зацікавлені купувати сировину для переробки, а не готові нафтопродукти. https://mind.ua/

Теги

Новости по теме