У білорусі чули вибух-схоже, виникли проблеми з двигуном у російського літака МіГ-31

Жителі Молодечно і Вілейки повідомили редакцію zerkaloo.us, що чули звук, схожий на сильний вибух, який чутно на далекій відстані. У міноборони про ситуацію “не знають”, у МНС прокоментувати подію також не змогли/не захотіли. Згодом моніторингова група “Беларускі Гаюн” написала, що це міг бути звук помпажу (аварійного режиму роботи) двигуна російського перехоплювача МіГ-31К. І це, скоріше, так і є.

Звук, схожий на вибух, від якого затряслися вікна в будинках у згаданих населених пунктах, пролунав близько 12.00 за мінським часом. Моніторингова група, посилаючись на свої джерела, повідомила, що об 11.59 над районом Молодечно в перехоплювача МіГ-31К російської авіації з бортовим номером RF-95194 (три такі літаки базуються нині на аеродромі Мачулищі) сталося загоряння одного з двох двигунів, унаслідок чого він перейшов у режим помпажу (аварійної роботи), що супроводжувалося звуком, схожим на вибух, – його й чули жителі найближчих населених пунктів.

Літак у результаті вцілів, але був змушений екстрено перервати політ і повернутися на аеродром.

“Беларускі Гаюн” уточнив, що двигун загорівся у саме того літака, який уже горів 25 грудня 2022 року під час спроби зльоту з аеродрому Мачулищі.

Чому це цілком може бути правдою?

Тому що МіГ-31К – дуже старий літак. Машина досить унікальна і буквально “не має аналогів у світі”. Однією з її головних характеристик є дуже висока швидкість у 3000 км/год, що забезпечується двома турбореактивними двигунами Д-30В6. Цей унікальний двигун великої потужності створювався Пермським моторобудівним конструкторським бюро в 1970-1975 роках. А сам літак МіГ-31 у різних версіях робили з 1975 до початку 90-х років XX століття. Після цього ні літака, ні двигунів для нього не виробляли, всі наявні екземпляри – це старі запаси, випущені за часів СРСР або в перші пострадянські роки.

При цьому розробка і випуск у росії аеробалістичних гіперзвукових ракет “Кинджал” зробили потребу в МіГ-31 знову високою – це єдиний серійний літак, здатний брати на борт такі снаряди, нехай для цього перехоплювач і доводиться «тюнингувати». Жодних нових літаків з подібними характеристиками у росії немає і, ймовірно, не передбачається. Майбутнє перспективного проєкту МіГ-41, який мав замінити МіГ-31, більш ніж туманне, і він, ймовірно, ніколи не буде побудований.

У результаті літаки МіГ-31 встали на “вічну реанімацію” – замінювати їх нічим, залишається раз по раз подовжувати життя старим машинам (ні самі літаки, ні двигуни для них росія, ще раз згадаємо, не виробляє).

При цьому перехоплювачі (принаймні ті, що перебувають у білорусі) дуже активно літають – з аеродрому Мачулищі відбуваються регулярні зльоти МіГ-31К, позначаючи готовність випустити гіперзвукові ракети і тримаючи ППО України в напрузі. Коли з’явилися відомості про загоряння двигуна МіГ-31К 25 грудня минулого року, український військовий оглядач Олександр Коваленко писав у своєму телеграм-каналі: “На сьогодні на винищувачі МіГ-31К чиниться небувалий ресурсний тиск. Ці літаки регулярно застосовуються для імітації ударів ракетами Х-47М “Кинджал”. Але ж кожен такий політ – це навантаження на двигун і загалом на всі системи літака, який складно назвати новим. Тобто на старий двигун, який давно вже виробив свій ресурс, регулярно чиниться навантаження, яке він просто не може витримати через повний знос. Яким може бути результат такої діяльності? Поломка та якийсь іскрометний інцидент”.

Тільки за 2022 рік від аварій демілітаризувались чотири МіГ-31: у січні, квітні, жовтні та грудні. Схоже, машинам, що застарівають і не виробляються майже 30 років, ремонт допомагає не завжди. А літаків, що базуються в білорусі, це стосується ще більшою мірою, ніж інших – їм постійно доводиться літати, витрачаючи ресурс двигунів. Тому інформація “Гаюна” з дуже високою ймовірністю є правдою. І так само ймовірно, що цей випадок не останній – жоден МіГ-31

з часом молодіти не буде.

https://news.zerkalo.io

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Теги

Новости по теме