14 лютого, в День закоханих, коли люди зазвичай частіше користуються послугами таксі, таксисти
відключать програму повідомлень від основних служб-агрегаторів — Bolt, Uklon, OnTaxi, 3040, 838, Улюблене Таксі. Водії вимагають від операторів підняти плату за проїзд на 20-30%. Причина – подорожчання пального, запчастин, обслуговування автомобілів. Сьогодні, кажуть водії, співпрацювати зі службами таксі невигідно. Існуючі розцінки економічно не обґрунтовані.
Якщо агрегатори не підуть їм назустріч — вони обіцяють продовжити акцію до 20 лютого.
Три роки тому KHARKIV Today писав про Олександра Зигулю, який таксував разом із хвостатим напарником — котом на прізвисько Чай. Нещодавно Олександр та Чай кинули справу — стало невигідно.
Пальне подорожчало у 2,5 раза, а тариф залишився приблизно таким самим, каже Олександр Зигуля. За його словами, популярні агрегатори залишають собі від 10 до 25% вартості замовлення. 35% бере Bolt, тариф Uklon — приблизно 17-19%. Решта — це зарплата таксиста, витрати на пальне, ремонт машини та амортизація.
У службі таксі «30-40» зазначають, що чинники, які спонукали таксистів оголосити страйк, накопичувалися ще з 2014 року.
В умовах стабільного ринку та курсу валют усереднена ціна кілометра поїздки дорівнює ціні літра пального. Тобто при колишньому курсі вісім гривень за долар, виконавши середню поїздку в 10 кілометрів і заробивши 80 гривень, водій міг залити в авто 10 літрів. Тепер зароблена за аналогічну поїздку сума – це 3-4 л пального. Ціни, які сьогодні пропонують служби таксі, відстають від насправді ринкових майже вдвічі. Однак і підвищити ціни вдвічі оператори не можуть, бо це буде просто неадекватне фінансове навантаження на споживачів , коментує засновник служби «30-40» Руслан Сайфулін.
Тим часом голова Харківського областного відділення Профспілки таксистів України Сергій Старцев заявив, що Профспілка до майбутнього страйку не має відношення. Проте, продовжив він, незабаром можливий великий всеукраїнський страйк — усе залежатиме від того, що парламентарі напишуть у законопроєкті про ринок таксі.
«Нам три місяці обіцяють показати новий законопроєкт щодо таксі, багато чуток ходить, але текст для обговорення поки не дають. Коли ми побачимо текст, то у разі потреби вийдемо на загальнонаціональний страйк», — розповів Старцев KHARKIV Today.
Законодавці намагаються врегулювати ринок перевізників із 2012 року. Останній законопроєкт, за словами Сергія Старцева, ухвалювали під впливом служб-агрегаторів. Передбачається, що перевізники, які співпрацюють зі службами, будуть сплачувати податки, як усі приватні підприємці.
На думку представника Профспілки, треба розмежувати поняття таксист і перевізник. Таксист — це той, хто пройшов спеціальне навчання, перебуває на роботі у таксопарку. А перевізник – це одноосібник, який уклав контракт із службою-агрегатором .
Сергій Старцев прогнозує неминуче збільшення плати за проїзд у таксі – загальна інфляція та подорожчання бензину не дозволяють її залишити на нинішньому рівні.