Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області – про результати здійснених 2024 р. заходів на виконання вимог законодавства у сфері державного ринкового нагляду

Державна служба з лікарських засобів та контролю за наркотиками у Миколаївській області (далі – Служба)  є територіальним органом Держлікслужби. Відповідно до вимог діючого законодавства, сферою відповідальності Держлікслужби як органу державного ринкового нагляду є медичні вироби та допоміжні засоби до них, активні медичні вироби, які імплантують, медичні вироби для лабораторної діагностики in vitro та їх допоміжні засоби, косметична продукція.

В 2024 році, у зв’язку з внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 щодо поновлення заходів державного ринкового нагляду, Службою розпочато з квітня 2024 року здійснення позапланових, а з вересня 2024 року планових заходів державного ринкового нагляду. Планові перевірки здійснювалися відповідно до затвердженого Держлікслужбою Секторального плану  державного ринкового нагляду на 2024 рік.

Всього в 2024 році Службою здійснено 8 позапланових та 15 планових перевірок характеристик продукції.

Позапланові перевірки здійснювалися у 2 виробників за дорученням Міністерства охорони здоров’я України та у розповсюджувачів медичної продукції – 6 (з них у лікувально-профілактичних закладах – 5).  За результатами позапланових перевірок в 1 виробника медичних виробів на замовлення виявлено 5 порушень з ознаками  формальної невідповідності продукції (відсутня документація на заявлену для виробництва продукцію). 

Планові перевірки здійснювались у розповсюджувачів медичних виробів. За результатами  9 планових перевірок виявлені невідповідності медичних виробів вимогам технічних регламентів. З порушеннями вимог Технічних регламентів  виявлено  11 видів медичної продукції  34 партій 19 виробників, а саме:

-Лінзи окулярні – 4 партії двох виробників;

-Голки одноразового застосування – 5 партій трьох виробників;

-Голки для забору крові -1 партія одного виробника;

-Гелі провідні для досліджень для ЕКГ, ЕЕГ, ЕМГ, УЗД – 1 партія одного виробника;

-Скарифікатори (ланцети) шкірні одноразового застосування – 1 партія одного виробника;

-Пристрої та матеріали стоматологічні – 2 партії одного виробника;

-Філери, імплантати ін’єкційні на основі гіалуронової кислоти – 1 партія одного виробника;

-Рукавички медичні – 1 партія одного виробника;

-Бандажі медичні – 1 партія одного виробника;

-Молоковідсмоктувачі – 1 партія одного виробника;

-Окуляри, оправи для окулярів – 16 партій 6 виробників.

        Інформація про виявлені невідповідності медичних виробів вимогам технічних регламентів надіслана до Держлікслужби для організації здійснення позапланових перевірок у виробників (уповноважених представників виробників в Україні), а в разі їх відсутності для проведення перевірок по ланцюгу постачання.

Також за результатами планових перевірок  4 розповсюджувачам надано  29 рішень про знищення продукції або приведення її в інший спосіб до стану, що виключає її використання у зв’язку з виявленням продукції, яка не відповідала експлуатаційним характеристикам, передбаченим виробником, а саме: закінчився термін безпечного застосування. Розповсюджувачами виконані у встановлені рішеннями Служби терміни та повідомлено про знищення такої продукції із наданням підтверджувальної документації. Всього не допущено до споживача 53 упаковки 24 партій протермінованих медичних виробів ( з них 40 упаковок 21 партія – лінзи окулярні) та 9 упаковок 5 партій протермінованих медичних виробів для діагностики in vitro.

Загалом в 2024 році Службою застосовано 71 обмежувальних (корегувальних) заходів в рамках здійснення заходів державного ринкового нагляду.

Також, відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»,  Службою подано до Держлікслужби пропозиції для узагальнення під час складання секторального плану державного ринкового нагляду на 2025 рік, зокрема щодо 34 найменувань продукції. В план включені види продукції, що не відповідали  вимогам Технічних регламентів, які були виявлені спеціалістами Служби під час здійснення ринкового нагляду за попередні роки та інформація про які внесена до Національної інформаційної системи ринкового нагляду. Також зазначені види продукції найбільш поширені в обігу на території області.

На протязі 2024 року спеціалісти Служби постійно підвищували свій професійний рівень шляхом участі у навчаннях, вебінарах, нарадах, організованих Держлікслужбою. Також з метою сприяння попередженню можливих порушень законодавства у сфері державного ринкового нагляду, Службою у 2024 році  здійснювались публікації на офіційному сайті, на сторінці Служби у Фейсбук та у засобах масової інформації.

Для організації взаємодії, обміну досвідом та  належної комунікації Службою укладено Меморандуми про співпрацю з двома територіальними органами ринкового нагляду, а саме з Головним управлінням Держпродспоживслужби в Миколаївській області та Південним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці. В рамках взаємодії з державними митними органами, Службою організовано та проведено для посадових осіб Миколаївської митниці  та митних постів навчальний семінар. Тематика заходу охоплювала вимоги Закону України «Про ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», вимоги Технічних регламентів на відповідну продукцію, питання взаємодії органу ринкового нагляду із митницею, практичні приклади виявлених Службою порушень законодавства під час здійснення заходів ринкового нагляду.

Здійснення державного ринкового нагляду визначено одним з пріоритетних напрямків діяльності Служби у 2025 році.

Світлина зі сторінки Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками

In vitro (лат. in vitro — «у склі») — це техніка виконання експерименту чи інших маніпуляцій у пробірці, або, більш загально, у контрольованому середовищі поза живим організмом. https://uk.wikipedia.org/

Теги

Новости по теме