Норвезькі блогери вирішили з’ясувати, як поводяться електромобілі в мороз, а саме – при вкрай екстремальному холоді, для чого випробували 5 моделей у морозильній камері за температури мінус 40°C. За підсумками експерименту тільки дві моделі виявилися готовими до подальшої експлуатації.
Про це пише видання Autogeek.
У тесті брали участь BMW iX1, Renault Megane E-Tech, Nissan Ariya, KIA Niro EV та один із найпопулярніших електромобілів у Європі – MG4. Проходив захід у спеціальному випробувальному центрі у Лапландії, Фінляндія, де встановлено морозильний комплекс із п’ятьма боксами для тестування передсерійних прототипів нових авто.
Електромобілі залишили в камерах на ніч, а на ранок почали їхню перевірку – на напругу в стартовій 12-вольтовій батареї, а також працездатність дисплеїв та інших органів управління. На кожній з машин також активували режим швидкого розморожування лобового скла і протягом 15 хвилин стежили за кожним автомобілем, наскільки прогрівся салон. Ну, і звичайно, актуальним було питання, чи зможе той чи інший електромобіль взагалі рушити з місця після заморозки. Температура у боксах варіювалася від -39 до -42°C.
Першим перевірили MG4 Electric. Від електронного ключа машина не захотіла відкриватися, тому було задіяно механічний ключ, а перевірка на клемах АКБ показала напругу лише 3,15 вольта. Зрештою, хетчбек не зміг в принципі активуватися. Другим був Renault E-Tech: він відкрився без проблем, а акумулятор 12 В показав напругу 15,16 В -ще більшу, ніж перед експериментом (таким чином з’ясувалося, що автомобіль оснащений системою підзаряджання АКБ під час “сну”). Панель приладів і мультимедійна система запрацювали без проблем, так само як і режим відтавання лобового скла. Через 4 хвилини в салоні було вже +4°C, а через 15 хвилин – майже 20°C. Лобове скло повністю розморозилося, проте через холод автомобіль видав повідомлення про обмеження потужності.
У підсумку, електричний Renault виїхав з боксу, проте під ним були помічені сліди антифризу, що свідчило про дефект в системі охолодження – найімовірніше, не витримав холод один з патрубків.
Третім запустили BMW iX1. Він відкрився легко, а акумулятор, згідно із вимірами, видавав напругу 14,81 В. Через 5 хвилин після запуску салон прогрівся лише до -20°C, проте через 15 хвилин було вже 17°C. І приладова панель, і дисплеї працювали чудово. У підсумку, BMW виїхала з гаража – без слідів протікання та взагалі якихось проблем. Четвертий автомобіль, Nissan Ariya, також відкрився без проблем і продемонстрував повноцінну працездатність усіх дисплеїв та сенсорних кнопок, але на цьому, як-то кажуть, добрі новини закінчилися. Напруга в батареї становила 11,42 В, через що кросовер майже одразу видав повідомлення про несправність силової установки, за три з половиною хвилини машина взагалі вимкнула всі системи. Судячи з усього, акумулятор 12 В повністю розрядився, хоча машина і була включена.
Акумулятор KIA Niro EV показав напругу 11,72, та й дисплеї працювали дуже повільно. Через 10 хвилин після активації у авто було лише -25,7°C, а за 11 хвилин бортовий комп’ютер видав повідомлення про низький рівень заряду АКБ, і машина не змогла продовжити підготовку до руху.
У підсумку, тест успішно здали тільки Renault і BMW, хоча ідеально показав себе фактично лише німецький електромобіль. https://bukinfo.com.ua/