Розв’язати гостру проблему транспортного сполучення між Кропивницьким і західними територіями Кіровоградської області з центрами – Голованівськ, Благовіщенське, Гайворон та інші – тамтешня громадськість пропонує за допомогою рейкобусів – рейкових автобусів на дизельній тязі. Треба зазначити, що від Кропивницького до крайньої західної точки Кіровоградщини Гайворона – 254 км, і більш-менш прямої проїзної автомобільної дороги між цими населеними пунктами немає. Між іншим, відстань від Гайворона до Вінниці – 181 км автострадою, а «польовими» дорогами – 142 км.
Раніше автобуси з Кропивницького на Гайворон ходили по тепер непроїзній бетонці до Первомайська, а звідти – на Голованівськ і далі.
Отож рейкобуси могли б полегшити мешканцям названих територій поїздки до обласного центру в різних справах, зокрема до лікарні.
Гайворон, Благовіщенське, Голованівськ охоплені мережею Укрзалізниці, тож спеціально прокладати до них колію не треба. Пропонується такий маршрут Гайворон-Грушка (Благовіщенське)-Голованівськ-Ємилівка-Синюха або Калмазове-Підгородня-Помічна-Кропивницький.
Між іншим, у грудні 2009 року Львівська залізниця запустила міський рейковий автобус, який сполучав Сихів та Підзамче. Лінію відкрили за участі тодішньої прем’єр-міністерки Юлії Тимошенко. Той рейкобус був розрахований на 90 пасажирів, фіксований проїзд становив 1,5 гривні (на той час). Через нижчу ціну порівняно з іншим громадським транспортом Львова рейковий автобус позиціонувався як соціальний вид транспорту.
Проєкт видавався цілком перспективним, але проіснував недовго – по 15 червня 2010 року. Львівська залізниця з якихось міркувань його скасувала.
У 2002-2012 рр. Укрзалізниця закупила 14 рейкових автобусів польської компанії Pesa. Пасажиромісткість цих транспортних засобів – 201 місце, в тому числі 91 – для сидіння. Максимальна швидкість – 120 км/год. Термін експлуатації – 40 років. Дальність ходу на одній заправці – не менше тисячі кілометрів. Наразі лише 4 з тих рейкобусів знаходяться в робочому станію і використовується на маршруті до аеропорту «Бориспіль».
22 квітня ц.р. Укрзалізниця повідомила, що домовилася з компанією Pesa щодо співпраці в ремонті несправних рейкобусів.
Джерело: http://n-slovo.com.ua/