Про це Максим Бугаєв, директор юридичного департаменту мультиформатної мережі Novus, повідомив під час круглого столу «Як підтримати бізнес під час відключень електроенергії?», який провів Центр економічної стратегії.
На початку осені в компанії було лише 5 генераторів. Зараз уже приблизно 30% магазинів забезпечено автономною електрикою. Головна проблема — навіть не кошти на придбання, а дефіцит потрібного обладнання на ринку. Мережа поставила собі за мету оснастити генераторами та автономним енергозабезпеченням усі магазини. Максим Бугаєв визнає, що дефіцит електроенергії змушує Novus зменшувати асортимент мережі. Супермаркети вже відмовляються від деяких категорій товарів, зокрема продуктів глибокого заморожування та власного виробництва: саме вони потребують великих потужностей. Не дуже допомагає навіть переведення на нічні графіки роботи. Кіловат від дизельного генератора коштує в 4 – 5 разів дорожче за мережеву електроенергію, визнає Бугаєв.
За підрахунками, компанії доведеться підвищити ціни в середньому на 7 – 8%, щоб компенсувати нові витрати на енергозабезпечення.
Для компенсації збитків Novus звернувся до влади з проханням зробити дерегуляцію торгівлі:
Кабмін може скасувати чи пом’якшити обмеження націнки на «соціальні» групи товарів (хліб, крупи, молоко тощо).
Обласні адміністрації — зняти обмеження на продаж алкоголю. «Це високомаржинальний товар, який допомагає компенсувати збитки від інших товарів», — нагадав Бугаєв.
Податкова — збільшити строк для надіслання податкових накладних в електронному вигляді із 72 годин хоча б до 144 годин. Бугаєв нагадав, що в разі блекауту в магазинах понад понад 72 години податкова, не отримуючи звіт, автоматично блокує діяльність мережі. https://thepage.ua/