Система «Старт-Стоп» у сучасних автомобілях використовується все частіше й частіше.
Система «Старт-Стоп» (Start-Stop) автоматично вимикає двигун, коли автомобіль зупиняється, наприклад, на перехресті, зменшуючи споживання палива та викиди. Коли відпускається педаль гальма або зчеплення, двигун перезапускається, і автомобіль починає рух. Багато автомобілів із цими системами також оснащені системами рекуперації енергії гальмування, яка передається на акумулятор. Такий режим роботи з часом призводить до поломки автомобіля, що вимагає потужнішого акумулятора, стартера та генератора. Через високе та змінне навантаження на електричну установку також необхідна розумна система зарядки.
В автомобілях із системами «Старт-Стоп» буває коливання напруги, і акумулятор повинен витримувати великий розряд без втрати ємності та інших параметрів. З цієї причини простий класичний акумулятор не можна використовувати.
Елементом, який захищає акумулятор і автомобіль, є система інтелектуальної зарядки, принцип дії якої заснований на тому, що акумулятор підключається до спеціального датчика, який контролює загальний стан акумулятора (рівень заряду і ємність) і взаємодіє з іншими системами. Інтелектуальна система зарядки використовує ECU та інші електронні блоки керування автомобілем для оптимізації розподілу енергії. Це приводить до значного збільшення продуктивності, що, мабуть, є найбільшою перевагою цього рішення.
Однак є деякі недоліки, про які не варто забувати. Один із них – вищі ціни на акумулятори для цього типу транспортних засобів. Другий недолік – вищий рівень обслуговування та потенційна складність ремонту. При необхідності заміни акумулятора необхідно використовувати діагностичний тестер, який фіксує налаштування нового акумулятора при підключенні до ЕБУ.
При заряджанні акумулятора необхідно суворо дотримуватися рекомендацій, наданих виробником автомобіля, і використовувати правильний зарядний пристрій. Зарядні пристрої останнього покоління мають можливість перевіряти рівень розряду акумулятора та заряджати його за дуже короткий час, не пошкоджуючи його та не перезаряджаючи, тому навіть сильно розряджені акумулятори можна зарядити та знову використовувати.
До автомобілів із системою «Старт-Стоп» та інтелектуальною зарядкою потрібно трохи звикнути. Наприклад, може трапитися так, що система, яка раніше вимикала двигун при кожній зупинці, раптом припинила це робити. Це не обов’язково означає, що система зламана, швидше за все, батарею просто потрібно зарядити. Система постійно стежить за навантаженням акумулятора та станом заряджання, тому продуктивність автомобіля може змінюватися залежно від обставин, що часто дивує деяких водіїв.
Генератор старт-стопного автомобіля управляється комп’ютером під назвою BMS Battery Management System, який постійно контролює стан акумулятора та відповідним чином заряджає його під час руху. При низькому рівні заряду акумулятора система старт-стоп може не спрацювати – двигун не зупиниться, наприклад, на світлофорі.
Термін служби батареї в старт-стопного автомобілях складає 3-4 роки. Відтак комп’ютер системи BMS вже попередить водія про неправильну роботу акумулятора і не зупинить двигун.
https://motointegrator.com/ https://akumulator.com.ua/