Багатьом добре відомо, що модернізація вихлопної системи може призвести до збільшення сумарної (корисної) потужності двигуна. Це критично важливо для спортивних автомобілів, тому вихлоп у них має зовсім іншу будову, якщо його порівнювати зі стандартними системами, встановленими на звичайних авто.
Сенс спортивного вихлопу полягає в тому, щоб мінімізувати опір руху вихлопних газів. У звичайних системах цей опір настільки великий, що він породжує ефект протитечії – тиску та зворотного руху відпрацьованих газів у бік двигуна. Щоб його зменшити, багато власників вдаються до встановлення прямоточних глушників на свої автомобілі. І якщо зробити такий тюнінг, виникає питання, а якого позитивного ефекту можна досягти, особливо це стосується питання збільшення потужності двигуна.
Ефективність при заміні одного глушника
Отож, розглянемо питання про збільшення кінських сил у вашого автомобіля після встановлення лише самого прямотока. Слід розуміти, що йдеться про збільшення не номінальної потужності, а саме корисної. Річ у тім, що при подоланні ефекту протитечії двигун витрачає енергію, тобто потребує більше роботи з виведення відпрацьованих газів із блоків циліндрів. Якщо ефект зворотного тиску сильно знизити, то втрати енергії припиняться.
Розглянемо ситуацію, коли демонтується старий глушник, а на його місце встановлюється прямоток. У цьому випадку збільшення параметрів двигуна може виявитися мінімальним, в бездоганних ситуаціях до 2 – 3% збільшення, але може і не помічатись. Чому так відбувається?
Справа в тому, що не тільки глушник створює опір, це відбувається у всьому вихлопі. Тут можна назвати:
колектор та колекторні труби;
великою мірою каталітичний нейтралізатор;
стандартний резонатор;
проміжні труби системи.
Особливо у цьому аспекті значущим є каталізатор. Якщо встановлена штатна запчастина, то навіть у справному стані вона створюватиме суттєву протитечію. Тому очікувати істотного збільшення кінських сил мотору тільки при заміні одного глушника і збереження решти всіх компонентів вихлопу незайманими можна в зовсім невеликих межах.
Скільки додасться потужності при заміні всієї системи вихлопу?
Тепер зупинимося на ситуації, коли замінюємо весь вихлопний тракт на спортивний. Іншими словами, змінюватимуться:
колекторна труба з можливістю заміни і колектора;
всі сполучні труби;
каталітичний нейтралізатор, його потрібно або повністю видалити, або поставити на його місце спеціальну спортивну модель;
резонатор, із встановленням спортивного варіанту;
сам глушник замінюється на прямоточний.
Далі проводиться настроювання всіх систем автомобіля. У такому глобальному підході варто зробити тюнінг і деяких компонентів паливної системи та двигуна, щоб усі процеси модифікації були гармонійними між собою. Однак зазначений вище підхід із заміни на спортивний варіант усієї вихлопної системи допомагає збільшити корисну потужність для двигуна на 5-15%. Це вже відчутний показник, який природно спостерігатиметься при їзді. Особливо він буде помітний у форсованих режимах на підвищених оборотах та навантаженнях.
Як висновок можна підсумувати таке:
якщо ви замінюєте стандартний глушник на прямоток, то очікувати істотного збільшення потужності не варто, хоча її можна відчути при їзді. У цьому випадку ви точно отримаєте хороший звук з наявністю басистих ноток, а також вдасться покращити вигляд вашого автомобіля за рахунок насадки на кінцеву трубу;
при повній заміні вихлопної системи на спортивний варіант можна вже отримати збільшення корисної потужності до 15% включно, проте така модернізація буде досить дорогою, плюс вимагатиме переналаштування всіх систем автомобіля під цей тюнінг.
В кінці варто відзначити, що хорошої якості прямоточний глушник служить довше за штатні стандартні варіанти, тому установка тільки прямотоку буде виправдана ще й тривалістю терміну служби деталі.