Захист двигуна, захист картера, нижній захист – під такими назвами автовласникам пропонують цей металевий екран, який прикриває знизу моторний відсік.
Часто цей екран виявляється вже другим, дублюючим штатний щит з міцного пластику. Щоправда, функції у них дещо різні: пластиковий заводський екран захищає від пилу і завихрень повітря, а металевий – від ударів каміння та горбів.
Нештатний металевий захист робиться індивідуально для кожної моделі. Його контури, просторова форма та кріплення підігнані під геометрію автомобіля – розташування двигуна, деталей підвіски коліс, силових елементів кузова. У металі роблять отвори або люки для доступу до пробки зливу оливи та фільтра, а також вентиляційні вікна, які працюють під час руху автомобіля відповідно до схеми організації потоків в його підкапотному просторі.
Особлива увага у якісного нештатного захисту приділена кріпленням. Вони мають своєрідні амортизатори – елементи, які належним чином зминаються при ударі певної сили. Це зроблено для того, щоб при ударі щитом не постраждали важливі деталі кузова: всю енергію удару приймають на себе ці амортизатори.
Реальні переваги захисту картера
– Захищає піддон двигуна (іноді – і коробки передач) від руйнування при наїзді на краї вибоїн, каміння, пні, крижані глиби тощо.
– Захищає елементи ходової частини та вихлопу від пошкоджень (частково та не завжди), завдяки ефекту санчат – екран може спрацювати як велика лижа.
– Служить додатковим захистом від пилу та бруду – на машинах, де немає штатного пластикового пильника.
Недоліки захисту картера
– Суттєво зменшує кліренс, відбираючи у дорожнього просвіту до 3 – 3,5 см.
Підвищує ціну на заміну оливи, оскільки для її зливу треба або знімати захист, або діставатися до пробки через отвір в ньому та ловити струмінь оливи під ним.
– Неправильно спроєктований захисний екран може погіршувати охолодження двигуна у важких режимах руху.
– При їзді брудною дорогою між листом захисту та агрегатами може набиватися бруд або сніг. Це може створити проблеми, особливо взимку, коли бруд (сніг) замерзнуть.
– Може погіршити пасивну безпеку автомобіля – порушити розраховані конструкторами зони зминання кузова при ДТП. Передок кузова, “підсилений” сталевим щитом, не поглине енергію удару так, як це розрахували конструктори, і люди постраждають сильніше.
Коли потрібен захист картера
Якщо ж ваші маршрути весь час повторюються, і всі нерівності на них давно відомі Нештатний екран для захисту двигуна або трансмісії на легковому автомобілі має сенс при інтенсивній експлуатації на дорогах з грубими вибоїнами асфальту. Або, наприклад, на кам’янистих дорогах зі складним рельєфом. Потреба у високій середній швидкості руху на незнайомих шляхах – ще один аргумент на користь дообладнання машини такою “бронею”. Тобто, однозначна користь з цього засобу буде там, де є ймовірність одного разу проґавити перешкоду, яка перевищує кліренс машини.
Якщо ж ваші маршрути весь час повторюються, і всі нерівності на них давно відомі, вам залишається лише бути уважним і не поспішати в найскладніших місцях. Майте на увазі, що нештатний захист двигуна зменшує кліренс на кілька сантиметрів, тобто з ним ризик зачепитися за дорогу зростає. https://mashyna.com.ua/